#CodeWeek Bee-bot padlórobottal.

#CodeWeek

Az idei tanévben elsőként az intézményben, lehetősége nyílt az 1.a osztályos tanulóknak, hogy megismerkedhessenek az informatika alapjaival szakköri formában. Ehhez nyújt segítséget a Bee-bot padlórobot , amellyel a diákok az algoritmikus gondolkodását, problémamegoldását, kreativitását egyaránt fejleszthetjük.

„2019-ban az európai programozási hétre október 5. és 20. között került sor. Az európai programozási hét alulról szerveződő kezdeményezés, amely a kreativitást, a problémamegoldást és az együttműködést ünnepli a programozáson és egyéb technológiai tevékenységeken keresztül. Az alapgondolat a programozás láthatóbbá tétele, valamint hogy megmutassa a fiataloknak, a felnőtteknek és az időseknek, hogyan valósíthatók meg az ötletek a programozás révén, továbbá a készségek demisztifikálása, valamint a tanulni vágyó emberek egymással való összekapcsolása.”

#CodeWeek Tovább

 

A kezdeményezést önkéntesek működtetik, bárki szervezhet önálló tevékenységet. Így tettem ezzel én is. Célom az volt, hogy megmutassam kollégáimnak, hogy az innovációs lehetőségeket ki kell használnunk, kreatív lehetőségeket nyújt a játékos készség- és képességfejlesztéshez.

A Code Week tanítási órára 2019. október 9-én 15 órakor került megrendezésre az 1.a tantermében. A téma, „A kesztyű” című magyar népmese feldolgozása padlórobot (Bee-bot) és Scratch saját készítésű emulátor segítségével. Gyakoroltuk a történetmesélést, előkészítettük a későbbi évfolyamok számára a vázlatírást, segítettük a szövegértést, gyakoroltuk a térbeli tájékozódást, illetve a síkban való tájékozódást egyaránt. A gyerekek mindvégig motiváltak voltak, szívesen vettek részt a kezdeményezésen, és megmutatták, hogy Önállóan is képesek már a robotunkat beprogramozni. Összességében elmondhatom, hogy egy kellemes hangulatú, játékos óra valósult meg, ahol a gyerekek közösen, egymást segítve oldották meg a feladatokat.

Kesztyű mese feldolgozása bee-bot padlórobottal. – #CodeWeek  Tovább

Írta: Rakovszky-Goreczky Gabriella